lunes, 12 de febrero de 2018

3ª SEMIFINAL DEL XXI CONCURSO CUENCA DEL CAUDAL

El artista invitáu de la xornada fue una formación mierense, el Grupu Folclóricu Práu Llerón, que en esta pequeña muestra interpretó tres de los bailes más característicos de la zona central de Asturias, como son la jota, lo ligero y la muñeira, más conocidos nesta zona de les cuenques, como lo suelto, la l.lixera y la muñeira. En esti casu concretu y pa que sirva de homenaxe tanto al informante como a dos de los encargaos de rescatar estes melodíes, Xosé Antón Ambás y Ramsés Ilésies, del Archivu de la Tradición Oral d'Ambás, escoyeron el repertoriu que el desapareciu curdionista Tomás de la Güeria utilizaba pal baile a lo suelto en todes aquelles fiestes, romeríes, bailes o bodes de tola contorna, a les que, acompañáu pela pandereta de la so hermana Chucha, diba a amenizar col so curdión, por 50 pesetes y la manutención.

Grupo Folclórico PRÁU LLERÓN

Grandes actuaciones en la tercera semifinal de la vigésimo primera edición del concurso CUENCA DEL CAUDAL. Auditorio lleno este sábado, 10 de febrero de 2018, con unos artistas invitados especiales: El Grupu Folclóricu Prau LLerón con Luis Ángel a la cabeza. Los neños cumplieron, las dos parejas de dialogada, igualmente, las dos voces femeninas gustaron y los cinco hombres a concurso dejaron un muy buen sabor de boca con sus interpretaciones. 


Práu Llerón ofrecieron danzas de la Güeria de Urbiés, que tocaba en las romerías el acordeonista Tomás de la Gúeria. Fueron: Lo Suelto y la L.lixera, y La Muñeira y el pasodoble "Tengo un molino que muele".

El Carreru y Mª Luisa Álvarez


Participaron en modalidad masculina: Eloy López Cuello (La portillera y Tienes casa, tienes hórru, a la gaita), Javier Toral (De xunto a Pravia, a capella, y Cuando Dios fixo la vida, con acompañamiento de gaita)Isaac Sierra Longo (Los xatiquinos, sin gaita, y Cuando Dios fixo la vida, acompañado por Pablo Carrera), José Manuel Pérez (Hai una llínia trazada y Soi natural de Carreño, las dos a la gaita), Celso Casal Candanedo (Recordando a Laudelino, a capella, y Si vas por agua, con gaita).



En modalidad femenina: Marina López Toraño (No sé qué siento mio Asturies y A vivir a la montaña, las dos a la gaita) y Mª Luisa Álvarez Vega (Al pasar per el puertu, sin gaita, y CARRETERA DE CUALLOTO, con acompañamientu de gaita.) 


En canción dialogada las parejas formadas por Marina López Toraño y Javier Toral (A ónde vas a dar agua), y Mª Luisa Álvarez Vega y Álvaro Fidalgo Barredo (Viva Mieres).

Javier Toral acompañado por Pablo Carrera


Fuera de concurso y en modalidad de mozos menores de 18 años pasaron por el escenario: 
Alba Suárez (Canteros de Covadonga), Andrea Alonso (A la mar vanse los ríos),  David Nieto (Soi asturianín) y Ainhoa Fernández (La cabraliega).


La cuarta semifinal, el sábado 24 de febrero, a las 19:00 horas, en la Casa de Cultura mierense. Nos vemos.

No hay comentarios: